• Hovedpartnere

Torsdag Tor 21 Mars Mar
Lørdag Lør 23 Mars Mar

Stjernens Historie

Fredag den 18. november 1960 var en historisk dag for idretten i Fredrikstad. Idrettslaget Stjernen holdt årsmøte på Victoria Hotell den dagen og vedtok at ishockey skulle bli en ny idrett i klubben. I over 50 år har Stjernen hockey spredt hockeyglede i Fredrikstad. En klubb stiftet for aktive ungdom med klare ambisjoner om å nå langt. Lite viste vel de som startet med hockeyaktiviteter i Stjernen for godt over 50 år siden at dette skulle utvikle seg til å bli en av de drivende klubbene i norsk hockey. Selv om klubben har hatt en jevn og god utvikling i disse 50-årene er vi fortsatt en klubb i utvikling. Vår ambisjon er selvsagt å bli best.

Til Toppen av Norsk Hockey

Vi skal tilbake til toppen av norsk hockey, gjennom gode støttespillere, god organisering og ikke minst gjennom våre gode sponsorer skal vi ta steget helt til topps. Kameratskap og felleskapsfølelse er det som holder oss sammen i klubben og som danner grunnlag i vårt arbeid. For oss er det viktig at alle finner plass i klubben – det skal være rom for alle. Denne målsetting setter krav til oss, slik har det vært i over 50 år, sånn skal vi fortsatt ha det.

Verdier og Mål

Et godt omdømme er viktig for oss i Stjernen, vi ønsker å fremstå som ordentlige, ryddige, forutsigbare og med troverdighet. Vår målsetting om å skape hockeyglede. Det skal være en rød tråd i alt vi gjør. Vi ønsker å være en klubb man med stolthet kan assosiere seg med. Et viktig samarbeid for oss er Wang Toppidrett. Et par år før skolen valgte å flytte inn i nye lokaler i Fredrikstad hadde vi allerede tegnet en intensjonsavtale med dem. Gjennom samarbeidet med Wang har vi tilgang på spisskompetanse og det er en flott mulighet for å kunne utvikle våre unge talenter. En ny fem års avtale ble signert i 2012. Gjennom over 50 år har vi spredt hockeyglede i Fredrikstad, våre ambisjoner er at vi fortsatt skal gjøre det i mange år til.

Stjernen medaljer

Historien 1960-2009